تازه های سایت
خانه » آخرین عناوین باشگاه نویسندگان سایبری » اخبار » فرجام تاسف بار هتک حرمت حجاب قرآنی
نام نویسی باشگاه نویسندگان سایبری
فرجام تاسف بار هتک حرمت حجاب قرآنی

فرجام تاسف بار هتک حرمت حجاب قرآنی

الزام در پیروی از احکام جاری هر اجتماع ، بدلیل جلوگیری از هرج و مرج های انسانی، اصل واضحی است اما بسیاری از انسان ها از درک آن عاجزند!!
حتما لباس فرم های اجباری مدارس را مشاهده کرده اید!
مثلا دبستان «الف» لباس فرمی با مشخصات «ب» را اجباری می کند.

  • همه ی انسان ها می فهمند که این به معنی بهترین لباس فرم موجود در جهان نیست!
    همانطور که اصل لباس فرم در تمام مدارس فراگیر است اما ظاهر یکسانی ندارند و چون تمامی آنها جهت نیل به هدفی مشخص تولید شده اند،هیچ یک بردیگری برتری ندارند.
    لباس فرم استعاره از حجاب است،همانطور که ملاک حجاب قرآنی برای تمام زنان(کرد،لر،عشایر یا شهر نشین) حفظ بدن از جلوه گری و جلوگیری از تحریک احساسات جنسی است اما مانتو،چادر و… ملاک حجاب نیست و مادامیکه حجاب زنان ملاک های حجاب قرآنی را داشته باشد، حجاب کامل به حساب می آید و هیچ یک بر دیگری برتری ندارند.(اصطلاحا می گویند قرآن اصول حجاب را بیان کرده اما در کیفیت آن مختاریم.)
  • این به معنی اهانت به سایر لباس های فرم هم نیست!
    الزام در خرید لباس فرم «ب» بمعنی اهانت به سایر لباس های فرم نیست همچنین شاید بسیاری از سلایق را هم تامین نکند.
    یعنی انتخاب چادر بعنوان حجاب برتر ، اهانت به حجاب کامل آن زن بادیه نشین نیست که چادر ندارد اما طبق آداب و سنن خود ملاک های حجاب قرآنی را در پوشش خود رعایت کرده است،بعبارت دیگر این دو حجاب با توجه به شرایط متفاوت اقلیمی ، حجاب کامل محسوب می شوند.
  • اجبار در پوشیدن این لباس ، بمعنی محدودیت در آزادی و زندگی شخصی افراد هم نیست!
    همانطور که فقط در آن اجتماع خاص(مدرسه) ملزم به استفاده از لباس فرم هستند و در سایر مواقع به اختیار خود عمل خواهند نمود.
    یعنی مردم فقط در انتخاب دین و اعتقادات خود آزاد هستند نه در تبعیت از احکام اجتماعی حکومت اسلامی(تفسیر آیه ی “لااکراه فی الدین”)
    یعنی حتی اگر لباس فرم(حجاب) را نپسندند مجبورند مادامیکه در آن محیط هستند با آن باشند ول آنکه هیچ اعتقادی به دین اسلام نداشته باشند.

اما همین انسان ها در احکام جاری حکومت اسلامی مدام “ان قلت” می آورند!
ضمن آنکه قرآن اصل پذیرش دین را اجباری نمی داند ، اما تبعیت از احکام جاری حکومت اسلامی را لازمه ی دوری از هرج و مرج اجتماعی معرفی می کند.
در یک حکومت اسلامی علاوه بر تامین رفاه مادی جامعه ، به سلامت روانی و معنوی آن نیز توجه می شود.
اینکه تاچه حد الگوی زندگی خانواده های ایرانی و یا روش حکومتی در نظام اسلامی ایران با آرمان های اسلامی خود فاصله دارد بحث دیگری است که در حوصله این مقدمه نمی گنجد اما قرآن اصل رعایت حجاب زنان را بمنظور حفظ سلامت روانی و معنوی افراد جامعه بعنوان اصل جدایی ناپذیر یک حکومت اسلامی معرفی می نماید.
hijab-human-rightمتاسفانه در اقصا نقاط جهان شاهد انواع هجمه های مقرضانه علیه حقوق مسلمانان و علی الخصوص زنان و دختران محجبه هستیم ، اما شگفت آنکه چنین هتک حرمت هایی در جامعه ی اسلامی هم رخ می دهد…
کلان شهر تهران در اسفند ۹۲ شاهد آخرین هتک حرمت مشهور این چنینی بود!
فاطمه سلطان‌علیزاده خانم محجبه ای است که در صف ترمینال تجریش توسط ۲ خانم از اقلیت های مذهبی ، مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.
ماجرا از یک سوء تفاهم در صف ترمینال آغاز می شود اما درکمال ناباوری به چنگ اندازی و توهین و حمله به پوشش اسلامی این بانو منتهی می شود!
“سلطان‌علیزاده” در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو می گوید:

مسئولان ترمینال نیز به پلیس زنگ زدند و به دلیل اینکه به حجاب توهین کردند به کلانتری دربند شکایت و با توجه به اینکه زیر پلکم پارگی داشته و چنگ ناخن آنها باعث خراش بر صورتم شد به پزشکی قانونی رفته و پیگیر موضوع شدم که قاضی مبلغی را به عنوان دیه حکم کرد.

درحالیکه سه ماه بیش از آن ماجرای شرم آور نمی گذرد، دادیار این پرونده ، درحالی رضایت و عفو ضاربان را وظیفه ی شاکی می داند که این دو خانم بعنوان متهمان اصلی پرونده ، نه تنها اظهار پشیمانی نمی کنند بلکه با روده دری و وقاحت تمام ، به فحاشی و تهدید خانم “علیزاده” نیز می پردازند.
این بانوی محجبه در مصاحبه اش چنین می گوید:

دادیار وقتی موافقت نکردن من که شاکی پرونده هستم را برای رضایت دید، تهدیدم کرد و بصورت غیر مستقیم گفت که در صورت بخشش نکردن در سیر پرونده سنگ اندازی می کند.
این دادیار همچنین از رسانه ای شدن این موضوع بشدت عصبی شده و مدام اعلام می کند که وجهه بین المللی ایران خدشه دار می شود و دیگر گردشگر و توریست به ایران نمی آید.
این در حالی است که با تحقیقات به عمل آمده توسط شاکی مشخص شده آن خانم ارمنی (یکی از ضاربان) سالهاست در ایران زندگی می کند و توریست نبوده و در تیم های مختلف بسکتبال بانوان ایران در لیگ بسکتبال بازی کرده و هم اکنون هم عضو یکی از این تیم هاست.
این بانوی محجبه که در زمان حادثه باردار نیز بوده گفت: دادیار چیزهایی به من گفت که حتی قادر به هضم آنها نیستم. این فرد بارها اظهار کرد که موضوع حجاب یک امر شخصی است و هرکس هرجور دلش می خواهد می تواند در جامعه حاضر شود و اصلاً موضوع به قانون مربوط نمی شود. انتخاب افراد است که یکی حجاب را انتخاب می کند و به بهشت می رود و یکی انتخاب نمی کند و به جهنم می رود! و اگر همسر بنده هم نخواهد روسری بگذارد آزاد است و من نباید چون قاضی هستم، به خاطر این موضوع او را طلاق بدهم.

تذکر:
از نظر اسلام ، بر هیچ کس اجباری در پذیرش دین نیست ولی همگان به اجرای احکام الهی جاری در حکمت اسلامی موظفند (لااکراه فی الدین) بنابراین طبق این دستور قرآن حتی آمرین به معروف و ناهیان از منکر ، اجازه ی تجسس ، تفتیش و دخالت در زندگی شخصی افراد را ندارند چراکه رسیدگی به حوزه ی عقیدتی افراد تنها میان خود افراد و خدایشان خواهد بود اما برای ظاهر جامعه ی اسلامی احکام اجباری تعیین فرموده است و ضمن معرفی امر به معروف و نهی از منکر، اجرای آن را بعنوان واجبی دینی ، بر گردن هر مسلمان می داند.
آیات متعددی ،زنان را ملزم به رعایت حجاب در جامعه ی سلامی می نماید ، مثلا در آیه ی ۳۳ احزاب می خوانیم:
«درخانه هایتان بنشینید و بدون ضرورت از خانه بیرون نروید و مانند دوران جاهلیت با آرایش و خود آرایی بیرون نیایید …»
همچنین در آیه ی ۵۹ همین سوره می خوانیم:
«ای پیامبر گرامی … به زنان مومنان بگو که خویشتن را به چادر فروپوشند…»
شاکی پرونده ضرب و شتم ادامه می دهد:

دادیار همچنین گفت که شما دو نفر شرایط کاملاً یکسان دارید و تازه اگر مزیتی هم باشد برای فرد خارجی است! چون مشمول قوانین ما نمی شود و آزاد است. ما در موضوعات شخصی حق دخالت نداریم، مثلاً کسی در خانه اش لوله کشی مشروبات هم داشته باشد ما منع پیگرد می دهیم.

با توجه به تذکر فوق الذکر، متاسفانه قاضی این پرونده تفاوت میان تجسس در زندگی خصوصی افراد بمنظور کشف موارد خلاف قانون (لوله کشی مشروب در منزل شخصی) بـــــا هتک حرمت علنی یکی از احکام لازم الاجرای حکومت اسلامی را درک نکرده و اینچنین قیاس مع الفارغ می کند!
لا اکراه فی الدین(یعنی در اصل دین اجباری نیست ولی در احکام جاری حکومت اسلامی مانند هر اجتماعی ، تبعیت واجب است.)

سلطان‌علیزاده چنین ادامه می دهد:

دادیار پرونده اظهار کرده که هر چه فحش و ناسزای ناموسی و غیر ناموسی که این متهمان نسبت به شما داده و از این به بعد می دهد، همه مال من و خانواده من، شما نشنیده بگیرید و رضایت بدهید.
این دادیار در پاسخ به این اعتراض شاکی که ضاربان نه تنها اظهار ندامت نمی کنند، بلکه بارها در مراجعات به دادسرا وی را مورد تهدید و ارعاب و فحاشی قرار داده اند، می گوید: اینها که مسئله مهمی نیست مردم بچه شان به قتل می رسد قاتل را می بخشند!
بانوی محجبه از عذرخواهی دادیار از متهم ارمنی خبر می دهد و می گوید که این دادیار با چنین جملاتی از متهم عذرخواهی کرد: من از جانب ملت ایران از شما بابت این موضوعی که پیش آمده عذرخواهی می کنم، شما در کشور ما آزاد هستید. ما را می بخشید؟ و ضارب هم با گستاخی تمام گفت: می بخشم!

الزام در پیروی از احکام جاری هر اجتماع ، بدلیل جلوگیری از هرج و مرج های انسانی، اصل واضحی است اما بسیاری از انسان ها از درک آن عاجزند!! حتما لباس فرم های اجباری مدارس را مشاهده کرده اید! مثلا دبستان «الف» لباس فرمی با مشخصات «ب» را اجباری می کند. همه ی انسان ها می فهمند که این به معنی بهترین لباس فرم موجود در جهان نیست! همانطور که اصل لباس فرم در تمام مدارس فراگیر است اما ظاهر یکسانی ندارند و چون تمامی آنها جهت نیل به هدفی مشخص تولید شده اند،هیچ یک بردیگری برتری ندارند. لباس فرم…

بازنگری

امتیاز کل

خلاصه: موضوع این پست توسط نویسنده ی جدید سایت انتخاب گردیده بود اما بدلیل اهمیت زاید الوصف موضوع توسط یکی از مدیران سایت بسیج پیام نور مشهد مورد ویرایش و بازبینی کلی قرار گرفت. در این مقاله نگارنده سعی دارد با نگاهی نقادانه ، به جنگ بسیاری از "ان قلت" های فشن پیرامون حکومت اسلامی ایران برود.بنظرم گاهی اوقات همین تشکیک های عوام فریب به ابهام یک دانشجو تبدیل می شود ، بنابراین لازم دیدم بشکل روشن با برخی از ابهامات ذهنی دانشجویان محاقه نمایم! باتشکر از نویسنده ی تازه نفس سایت،برادر احسان عاطفی

امتیاز کاربران: 4.9 ( 4 رای)
0

پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


6 + = هفت

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>